Для початку зазначу, що я не професіонал в створенні музики, і не маю музичної освіти. Хоча мінімальним запасом теоріїї володію, вивчивши по книгах:
1. Елементарна теорія музики. І.В. Способін. Видавництво "МУЗИКА", Москва, 1964.
2. Підручник поліфонії. С.С. Скребків. МузГІз, Москва, 1956.
3. Аранжування музики на РС. Р.Петелін, Ю.Петелін. - СПб,: БХВ - Санкт-Петербург, 1999.
Трохи історії ...
Бажання зайнятися музикою в мене було з дитинства, але якось не склалося з музичними школами. Освоївши по самовчителю шестиструнної гітару, почав складати свої пісні, в основному призначені для вузького кола слухачів. Далі чим тільки не намагався зайнятися (щодо музики) зараз навіть згадати смішно.
У 1996 році придбав РС з наступною конфігурацією: Р133/RAM16/ESS1868 + Wave Table від Yamaha за $ 25. Освоїв MIDI-редактор Midisoft Recording Session. Ну і почав створювати перші твори. Причому вокал доводилося накладати за допомогою мікшера + добрий старий вітчизняний ревербератор РХ1100. Інструменти, які звучать з вищезазначеного Wave Table мене не влаштовували, а програмний синтезатор Yamaha S-YXG50 працював з такою конфігурацією лише на частоті 22 кГц (тобто по теоремі Котельникова, реальний чутний звук 11 кГц).
Довелося зробити апгрейт до Р166ММХ/RAM32 - це мінімальні вимоги Yamaha S-YXG50. До того часу стала з'являтися у продажу література по створенню музики за допомогою РС, і я придбав відразу дві книги Петелин ("Персональний оркестр ... У персональному комп'ютері" і "Звукова студія в РС"). За допомогою цих книг і з новою конфігурацією РС створення музики тепер виглядало так: написання "нот" за допомогою мишки (т.к. MIDI-клавіатури у мене не було, та немає і зараз) в Midisoft Session 4, аранжування мінуса в Cakewalk 6.0 (використання різних Controller, Pitch Bend і т.п. - для стандарту XG їх багато). Запис вокалу через мікрофонний вхід з допомогою Midisoft Session 4 (тому ESS не має повного дуплексу, тимчасово Yamaha S-YXG50 доводилося відключати і робити запис за допомогою вищезгаданого Wave Table). Обробка вокалу - в Wave Lab 1.6, Cool Edit, Gold Wave. А от з остаточним зведенням були складності, тому що присутня погана синхронізація WAV і MIDI (S-YXG50). Тому MIDI преходить записувати в WAV (досить банальним способом - на магнітофон, а потім назад в РС) і потім все зводити в Cool Edit. Такий запис, знову таки не мала нічого спільного з якістю CD, я вже не кажу про якість самої композиції. І ще одне зауваження для даного пункту - програмний синтезатор Roland VSC-88 мені відразу не сподобався якістю звуку (максимальна частота 22 кГц).
Наступний РС. Придбав новий - РII233/RAM64/AWE-64. Деякий час мене влаштовував звук AWE-64, просто тому, що більш чіткі інструменти (особливо високі частоти ударних), можливість застосування *. Sf2, відмінна синхронізація MIDI і WAV. Готову пісню записував на магнітофон прямо з Midisoft Session 4. Однак знову бажаних результатів добитися не вийшло - музика знову звучала "якось не так"
Як я роблю це зараз ...
Відразу кілька слів про конфігурацію. Зараз у мене РIII600/RAM256/AWE-64. Причому все це поступово створювалося з вищенаведеного PII233 ... До речі, відразу порада для тих кого зацікавить, процесор я міняв поступово, вичікуючи такий момент, коли різниця в ціні двох сусідніх моделей знижувалася до $ 9 ... $ 14. Таким чином за 2 роки заміна РII233 на PIII600 мені обійшлася всього в $ 112 (не рахуючи заміни мамки).
Ну а тепер про музику.
1. Створюю рибу або за допомогою Midisoft Session 4 (вибачте, звичка), або за допомогою Band in A Box або в Visual Arranger.
2. Прописую мілодію за допомогою Virtual Piano (до речі досить не зручно, напевно, пора Раззорю на MIDI-клавіатуру). Причому рекомендую обов'язково прописати мелодію, легше буде потім співати.
3. Далі йде творчий етап, на якому вдосконалюю мелодію, наспівуючи по багато разів і поступово змінюючи десь нотку-другу. Роблю це в Midisoft Session 6.0 - там більш широкий вибір всяких музичних знаків.
4. Записую вокал (WAV) за допомогою все тієї ж Midisoft Session 4 по кілька разів. Але, по-моєму, це необхідно зробити, як то кажуть за один присід. Інакше, якщо сьогодні записати один куплет, а через місяць другий - виходить нестикування (різний голос). Запис, як правило, починаю за два такти, щоб встигнути підготуватися і для більш зручної подальшої синхронізації.
1. Елементарна теорія музики. І.В. Способін. Видавництво "МУЗИКА", Москва, 1964.
2. Підручник поліфонії. С.С. Скребків. МузГІз, Москва, 1956.
3. Аранжування музики на РС. Р.Петелін, Ю.Петелін. - СПб,: БХВ - Санкт-Петербург, 1999.
Трохи історії ...
Бажання зайнятися музикою в мене було з дитинства, але якось не склалося з музичними школами. Освоївши по самовчителю шестиструнної гітару, почав складати свої пісні, в основному призначені для вузького кола слухачів. Далі чим тільки не намагався зайнятися (щодо музики) зараз навіть згадати смішно.
У 1996 році придбав РС з наступною конфігурацією: Р133/RAM16/ESS1868 + Wave Table від Yamaha за $ 25. Освоїв MIDI-редактор Midisoft Recording Session. Ну і почав створювати перші твори. Причому вокал доводилося накладати за допомогою мікшера + добрий старий вітчизняний ревербератор РХ1100. Інструменти, які звучать з вищезазначеного Wave Table мене не влаштовували, а програмний синтезатор Yamaha S-YXG50 працював з такою конфігурацією лише на частоті 22 кГц (тобто по теоремі Котельникова, реальний чутний звук 11 кГц).
Довелося зробити апгрейт до Р166ММХ/RAM32 - це мінімальні вимоги Yamaha S-YXG50. До того часу стала з'являтися у продажу література по створенню музики за допомогою РС, і я придбав відразу дві книги Петелин ("Персональний оркестр ... У персональному комп'ютері" і "Звукова студія в РС"). За допомогою цих книг і з новою конфігурацією РС створення музики тепер виглядало так: написання "нот" за допомогою мишки (т.к. MIDI-клавіатури у мене не було, та немає і зараз) в Midisoft Session 4, аранжування мінуса в Cakewalk 6.0 (використання різних Controller, Pitch Bend і т.п. - для стандарту XG їх багато). Запис вокалу через мікрофонний вхід з допомогою Midisoft Session 4 (тому ESS не має повного дуплексу, тимчасово Yamaha S-YXG50 доводилося відключати і робити запис за допомогою вищезгаданого Wave Table). Обробка вокалу - в Wave Lab 1.6, Cool Edit, Gold Wave. А от з остаточним зведенням були складності, тому що присутня погана синхронізація WAV і MIDI (S-YXG50). Тому MIDI преходить записувати в WAV (досить банальним способом - на магнітофон, а потім назад в РС) і потім все зводити в Cool Edit. Такий запис, знову таки не мала нічого спільного з якістю CD, я вже не кажу про якість самої композиції. І ще одне зауваження для даного пункту - програмний синтезатор Roland VSC-88 мені відразу не сподобався якістю звуку (максимальна частота 22 кГц).
Наступний РС. Придбав новий - РII233/RAM64/AWE-64. Деякий час мене влаштовував звук AWE-64, просто тому, що більш чіткі інструменти (особливо високі частоти ударних), можливість застосування *. Sf2, відмінна синхронізація MIDI і WAV. Готову пісню записував на магнітофон прямо з Midisoft Session 4. Однак знову бажаних результатів добитися не вийшло - музика знову звучала "якось не так"
Як я роблю це зараз ...
Відразу кілька слів про конфігурацію. Зараз у мене РIII600/RAM256/AWE-64. Причому все це поступово створювалося з вищенаведеного PII233 ... До речі, відразу порада для тих кого зацікавить, процесор я міняв поступово, вичікуючи такий момент, коли різниця в ціні двох сусідніх моделей знижувалася до $ 9 ... $ 14. Таким чином за 2 роки заміна РII233 на PIII600 мені обійшлася всього в $ 112 (не рахуючи заміни мамки).
Ну а тепер про музику.
1. Створюю рибу або за допомогою Midisoft Session 4 (вибачте, звичка), або за допомогою Band in A Box або в Visual Arranger.
2. Прописую мілодію за допомогою Virtual Piano (до речі досить не зручно, напевно, пора Раззорю на MIDI-клавіатуру). Причому рекомендую обов'язково прописати мелодію, легше буде потім співати.
3. Далі йде творчий етап, на якому вдосконалюю мелодію, наспівуючи по багато разів і поступово змінюючи десь нотку-другу. Роблю це в Midisoft Session 6.0 - там більш широкий вибір всяких музичних знаків.
4. Записую вокал (WAV) за допомогою все тієї ж Midisoft Session 4 по кілька разів. Але, по-моєму, це необхідно зробити, як то кажуть за один присід. Інакше, якщо сьогодні записати один куплет, а через місяць другий - виходить нестикування (різний голос). Запис, як правило, починаю за два такти, щоб встигнути підготуватися і для більш зручної подальшої синхронізації.